oční kapky na unavené oči

Jak souvisí únava a oční kapky?

Oční kapky fungují stejně jako kafe na únavu. Rychlé instantní řešení.

Opravdu je to řešení? A znáte někoho, kdo by se pomocí umělých slz uzdravil?

Dnešní doba je na oči opravdu krutá

Ráno vstanete (jak jinak než unavení, že?), zkontrolujete mobil, ke snídani si pustíte televizi, pak jedete autem do práce nebo do školy, tam strávíte spoustu hodin u počítače (děti zase spoustu hodin čtou a píšou). A když přijdete domů, uděláte co musíte, zapnete televizi a pak padnete vyčerpáním do postele.

A někdy mezitím vás zřejmě napadne: Mám unavené oči, musím si kápnout. Neexistuje i trvalejší řešení?

A stejně jako kafe nevyřeší vaše nevyspání, nevyléčí oční kapky unavené oči

Umělé slzy – jsou pouze první pomoc. Použijete je proto stejně jako rezervu v autě – abyste se dostali domů. A pak je potřeba řešit skutečnou příčinu problému.

Nositelé kontaktních čoček považují oční kapky skoro za standard

Nemusí to tak ale být. I správná péče o čočky, správné čištění a pravidelná výměna roztoku mohou znamenat velký rozdíl v komfortu nošení i ve vzhledu očí.

V případě, že kontaktní čočky nosíte, dejte si jen pozor, aby umělé slzy byly vhodné i pro nositele kontaktních čoček. To znamená, že jsou bez konzervantů, které by jinak oko s kontaktními čočkami dráždily.

Znáte pojem zrakový stres?

Je to všechno, co na vaše oči působí negativně. Od zářivek, přes špatné pracovní prostředí, až po špatnou výživu. Zrakový stres dlouhodobě přispívá k narůstání dioptrií. Psala jsem o tom již v tomto článku. 

Dnes vás chci ale navést k opravduvému řešení problémů. A pomůže nám k tomu jednoduchá otázka: Jak odpočíváte? A druhá trošku záludnější: Jak odpočívají vaše oči?

U televize? Na mobilu? Na internetu? To ale není odpočinek. Rozhodně ne pro oči, ale ani pro mozek. Tělo sice vypne, ale informace se očima valí do hlavy a mozek musí pořád makat na plné obrátky…

Napadá vás řešení? Jak oči opravdu zrelaxovat?

Je to jednoduché – běžte ven

Je to jeden z tipů z mého eBooku Tajemství dobrého vidění. Můžete si ho koupit zde.

Tento tip je důležitý hlavně pro děti, ale využijí ho všichni, i dospělí.

Oči se totiž uvolní pouze pohledem do dálky. To je vzdálenost větší než 6 metrů. Když u toho budete koukat na něco zeleného, získáváte body navíc.

Jenomže na rozdíl od kina, obchodů, nebo restaurací, příroda, les ani park nemají reklamu. Neplatí se tam vstupné. Nejsou tam atrakce. Není tam super hudba, ani dav lidí…

Upřímně řečeno, když si dáte na sítě fotku JSEMVLESE, tak tím taky moc lidí neohromíte. Zkrátka chodit ven není dneska v módě.

Příroda, zelená barva, čerstvý vzduch, přirozený pohyb těla při procházce je opravdový ráj pro vaše oči. Opravdový odpočinek a ke všemu ZADAX.

Ale to není všechno!

To nejdůležitější totiž se děje ve uvnitř vašich očí

Konkrétně na sítnici.

Zdravé oko vidí ostře jen to, na co se dívá. Všechno ostatní je rozmazané. Odborně řečeno: Místo nejostřejšího vidění na sítnici vidí ostře a periferie vidí rozmazaně. Tak je to správně a tak by to mělo u zdravého oka být.

Jenže takhle fungují oči jen venku, respektive když mají možnost dívat se na velkou vzdálenost).

Kanceláře i domy jsou menší. Pokud jsme v místnosti, vidí ostře i periferní část oka a oko (hlavně to nezralé, dětské) dostává signál, že musí vyrůst, aby vznikl normální stav (aby ostře vidělo centrum oka a periferie rozmazaně).

A tak vzniká krátkozrakost.

Když oko vyroste o 1 milimetr, narostou vám 3 dioptrie. A to není málo

Řešení je přitom tak snadné – trávit víc času venku. ALE!

Ne venku s počítačem, tabletem ani mobilem v ruce.  Ani s hudbou v uších.

Pokud si chcete opravdu odpočnout a ulevit svým očím i hlavě, jděte ven bez jakékoliv techniky. (Výhody se dozvíte ve výborné knize Digitální minimalismus).

A pokud chcete zachránit zrak svým dětem, buďte s nimi venku co nejvíc to jde

Málo čerstvého vzduchu, nadbytek času doma, časté sledování televize a pasivní zábava dětem vyloženě škodí. Děti ke svému správnému vývoji potřebují aktivitu, pohyb a možnost objevovat svět. Brzy o tom napíšu celý článek. Slibuju.

Poznámka:  Součástí je výzva, díky které začnete chodit ven rádi. Jsem zvědavá, kolik z vás se do ní zapojí.

Shrnutí na závěr

Oční kapky, resp. umělé slzy  jsou první pomoc na unavené oči. Ale není to jediné řešení. Pálení očí, jejich slzení nebo dokonce bolesti hlavy jsou příznaky zrakového stresu. Jinými slovy: používáte své oči špatně. Všechny tipy najdete v eBooku Tajemství dobrého vidění. 

Dozvíte se v něm, proč chodit pravidelně ven, jak upravit své pracovní prostředí i návyky a prostě tak nějak celkově se naučíte své oči správně používat.

Prospěje to nejen očím, ale i celému vašemu člověku.

Například pobyt venku nebo pravidelné cvičení. Doporučuje se minimálně 20 minut denně (být v klidu venku, hluboce dýchat, nechat oči relaxovat).

Pokud vás teď napadlo, že 20 minut je moc času, tak tam buďte alespoň 1 hodinu.

Nechci po vás, abyste běhali maratony. Nepotřebujete speciální oblečení, boty, nebo sluchátka do uší. Zkrátka stačí, když překonáte svůj odpor a půjdete se na chvilku toulat ven.

Garantuji vám, že oční kapky rozhodně v lese potřebovat nebudete.

Další informace a tipy najdete u mě na Facebooku a Instagramu. Na obou mě najdete pod jménem Zrakový trénink. Tak mě nezapomeňte likovat a srdíčkovat, vždycky mě to moc potěší.

A pokud máte v hlavě další otázky, řešíte třeba nějaký neřešitelný problém s očima, tak mi napiště na email: lucie@luciekrepelova.cz. Odepíšu vám buď individuální, nebo napíšu další suepr zajímavý článek :-).

Je optometristka a expertka na dětské oči. Autorka eBooku Tajemství dobrého vidění >>. Její specialitkou jsou poruchy vidění, které způsobují potíže s učením. Lucie umí odhalit i skryté poruchy vidění. Zjištěné nedostatky vycvičit zrakovým tréninkem a tím dětem pomoci ve škole i ve volném čase. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.